میلگرد آلیاژی و 8 نوع مختلف آن

دراین مقاله قصد داریم تا شما را با میلگرد آلیاژی آشنا کنیم. تعریف خود آلیاژ و میزان استحکام آن ، انواع میلگرد آلیاژی و کاربردهای آن و 5 نوع آن از جمله مطالبی است برایتان شرح می دهیم

تعریفی از آلیاژ

برای اینکه  میلگرد آلیاژی را خوب بشناسید لازم است که ابتدا بدانید خود آلیاژچیست و چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارد،میزان استحکام و مقاومت آن چه قدر است و… در واقع آلیاژها از جمله  فلزاتی هستند که متشکل از ترکیب دو یا چندین فلز هستند و بدین گونه ساخته می شوند. برای  مثال  آلیاژ برنج متشکل از ترکیب مس و روی می باشد .آلیاژها همیشه از ترکیب فلز ها ساخته نمی شود یک مثال بارز فولاد است که از ترکیب کربن و آهن ساخته می شود. از نظر استحکام  و سختی  آلیاژ  نسبت به فلزها برترهستند. نمونه آن هم فولاد است که مقاومت بالاتری نسبت به آهن دارد.استفاده و کاربرد آلیاژها سابقه طولانی دارد. سالهاست که ازآلیاژها به خاطر مزیت ها و مقاومتی که دارند استفاده می شود.که امروزه آلیاژها رونق بیش تری را پیدا کرده اند و در بسیاری از ساخت و سازها و…به کار گرفته می شوند.

میلگرد آلیاژی

خصوصیات و ویژگی های آلیاژها

آلیاژها ویژگی ها و خصوصیت های متنوعی را دارند که در افزایش بهره گیری از آنها تاثیر بسزایی داشته. در واقع ویژگی ها و  خواص هر چیزی میزان استفاده و به کار بردن ازآن را تعیین می نماید. آلیاژها در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت مطلوبی دارند. از مهم ترین خواصی که دارند دوام بالای انهاست در واقع آلیاژها  مدت زمان طولانی دوام دارند. آلیاژها هم چنین دارای  خواص الکتریکی و مغناطیسی هم است. مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما از دیگر خواص آلیاژهاست. با این توصیفات متوجه شدید که چرا آلیاژها انقدر در عرصه های مختلف به کاربرده می شوند. همان طور که گفته شد معمولا آلیاژها را از ترکیب چند فلز می سازند. یکی از دلایل کاربرد بالای آلیاژ ها این است که خصوصیات فلزات را حفظ می کنند و این ارزش آلیاژ ها را بالا برده است.

8 نوع میلگرد آلیاژی

آنها انواع مختلفی داردند در وب سایت فولاد شمس این 8 نوع برای فروش موجود می باشد

  1. میلگرد ترانس
  2. میلگرد CK45
  3. میلگرد Mo40
  4. میلگرد 70CR2
  5. میلگرد ساده
  6. میلگرد St37
  7. میلگرد St52
  8. میلگرد CK60
میلگرد آلیاژی CK45
نمونه میلگرد Ck45 تولید فولاد شمس

انواع آلیاژ ها را بشناسید

انواع مختلفی از آلیاژ وجود دارد.از انواع  آلیاژها می توان به فولاد، طلای سفید، برنج ،الکتروم، نقره استرلینگ و… اشاره نمود.تمامی این آلیاژ ها خواص و قابلیتهای ویژه خود را دارند و از ترکیبات مختلف ساخته می شوند.اما پر کاربرد ترین و معروف ترین آلیاژ موجود فولاد است فولاد آلیاژیست  که از ترکیب آهن  با کربن ساخته می شود که  با ازعناطری مثل  نیکل و کبالت  در ساختش به کاربر می برند این  عناصر کیفیت فولاد را افزایش می دهند. مثل استحکام و مقاومت کششی

میلگردهای مختلف

قصد داریم تا ابتدا میلگرد و انواع آن  را برایتان شرح دهیم تا بعد از آن موضوع اصلی یعنی میلگردهای آلیاژی بهتر بشناسید. همان طور که میدانید میله گرها از پرکاربرد ترین محصولاتی هستند که درعرصه های مختلف ساخت و سازاستفاده می شوند. اگر میلگرد کشف نمی شد هیچ گاه انسان نمی توانست به چنین پیشرفتی در عرصه ساخت و ساز و عمران دست یابد. با به کار گیری  میلگرد ها در صنعت ساختمان سازی، و صنایع دیگر بشر توانست در این زمینه آن قدر پیشرفت کند که به  ساخت برج ها و پل ها و سازهای عمرانی نوین و… دست یابد. دولت ها برای تولید و یمن میلگردها اهمیت ویژهای قائل اند چون همه در زمینه های عمرانی و سازهای و هم صنایع فولادی و….این میلگردها هستند که به کاربرده می شوند هرچه قیمت آنها افزایش یابد قیمت محصولات یا سازهایی که با میلگرد ساخته می شوند افزایش می یابد.

شاید شما عزیزان فکر کنید که میلگردهای آلیاژی همان میلگردهای معروف اج دارند که در ساختمان ها به کار می روند. اما میلگردهای آلیاژی کاملا با میلگردهای آج دار یا ساختمانی متفاوت اند.به طور کلی میلگردهای فولادی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند .میلگردهای آلیاژی و میلگردهای غیر آلیاژی که خود این دو شامل انواع مختلف هستند وروش تولید خاصی دارند. میلگردهای الیاژی از نظر وزنی و حجم ی سنگین تر از میله های ساختمانی می باشند وکاربردهای بیش تری نسبت به آنها دارند.

میلگرد آلیاژی و 8 نوع مختلف آن
میلگرد آجدار ( غیر آلیاژی )
میلگرد پولیش آلیاژی
میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی چیست ؟

تولید میلگرد با روش آلیاژی

موضوع اصلی مقاله میلگردهای آلیاژی است. میلگردهای آلیاژی را با نام میلگردهای فولادی هم می شناسند. این میلگردها کاملا با میلگردهای ساختمانی (غیرآلیاژی) تفاوت  دارند تعریف میلگرد آلیاژی، به میلگردی آلیاژی گویند که  از فولاد آلیاژی ساخته شده باشد که معمولا میلگردهای ساده می باشند. میلگردهای غیر آلیاژی به میلگردهای گویند که در ساخت آنها از فولادی غیر آلیاژی استفاده میشود مثل میلگردهای آج دار. با گذشت زمان و گسترش علم و تکنولوژی میلگردهای جدید تر ساخته شد که هر کدام در صنایع مختلف به کار برده می شد.

تفاوت میلگردهای آلیاژی با میلگرد های غیر آلیاژی

میلگردها در دو دسته آلیاژی و غیر آلیاژی تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارند . میلگردهای آلیاژی خواص بیش تر و بهتری را نسبت به دیگر میلگردها دارند. میزان کربنی که دارند، طریق ذوب و سختی در برابرزنگ زدگی و خوردگی از مهم ترین تفاوت های میان این میلگردهاست.

انواع میلگرد آلیاژی

میلگردهای آلیاژی در کل دو دسته اند.  کم آلیاژ و پر آلیاژ. میله یا فولادی  که دارای کم تر لز ۸ درصد  عناصر آلیاژی باشد فولاد کم آلیاژ نامیده می شود، و فولادی که دارای بیش از 8 درصد عناصر الیاژی درون خودش باشد ، به عنوان فولاد یا میله پر آلیاژ نامیده می شود.

میلگردهای آلیاژی و نوع آلیاژ به کار رفته در آنها

کروم دار

 میلگرد آلیاژی کروم دار همان گونه که از نامش مشخص است  از مقدار زیادی کروم ساخته شده . برای ساخت چنین میلگردی، کروم را داخل آهن ذوب شده می ریزند. ضد زنگ بودن مهم ترین خاصیت کروم است. به هر میزان که  درصد کروم در ساختار میلگرد بیش تر باشد،آن میلگرد نیز مقاومت بیش تری در برابر زنگ زدگی خواهد داشت. از میلگردهای آلیاژی کروم دار استفاده های بسیاری در صنایع مختلف می شود با توجه به خاصیت ضد زنگ بودن این نوه میلگردها فروش بسیار زیادی را به خود تخصیص داده اند. میلگرد M040و 70CR2 وCK45از جمله  میلگردهای کروم دارهستند. این نوع میله  گردها در پروژه های حساس صنعتی که دوام و استحکام میلگرد و هم چنین مقاومت کششی بالا نیاز است استفاده می گردند.

ساختار فولاد mo40

میلگرد آلیاژی 70Cr2
نمونه میلگرد آلیاژی 70Cr2 خط تولید فولاد شمس
میلگردهای الیاژی وانادیوم دار


میلگرد های آلیاژی وانادیوم دار از دیگر میلگردهایی است که درآن درصد ی از وانادیوم در ساخت آنها به کار می رود. وانادیوم از عناصری است که از بزرگ شدن دانه های فولاد جلوگیری می کند. وانادیوم با کنترل بزرگ شدن دانه های فولاد، و مقاومت و سختی که به وجود میآورند. اگر در ساخت میلگردها درصد بالایی وانادیوم به کار گرفته شود میلگردهای بسیار مقاومی را ایجاد می کنند که استحکام بی نظیری را خواهند داشت.

میلگرد های آلیاژی تنگستن دار


میلگردهایی که دارای درصدی از تنگستن باشند جز میلگردهای تنگستن دار محسوب می شوند.تنگستن این قابلیت را دارد تا سختی و مقاومت را در میلگرد افزایش دهد. از جمله محصولاتی که در آنها از این میله به کار می رود می توان به تیغه ،متعه و….اشاره نمود. وانادیوم با انجام فعالیت های شیمیایی مطلوب و ایجاد ثبات در آنها سختی و مقاومت بالایی را در میله ها ایجاد میکند.همان گونه که در طول روز می بینید مته ها با چه قدرتی کار میکنند.

میلگردهای آلیاژی منگنز دار


نوع دیگر از میله های آلیاژی را با درصدی از منگنز ساخته می شود که به آن میلگرد آلیاژی منگنز دار گفته می شود. منگنز که در ساختار میلگرد استفاده می شود باعث افزایش استحکام و سختی آن میله می شود.

میلگردهای آلیاژی کبالت دار


میلگردهای که در آنها کبالت به کار می رود از سختی بالایی برخوردارند.کبالت داخل میلگرد باعث می شود که جلوگیری از تشکیل ذرات آستنیت جلوگیری شود و سختی میله را در دماهای بالا و حرارت زیاد تغییر نمی‌دهد. به منظور اینکه سختی و مقاومت میلگرد کبالت دار بیشتر شود، مقداری از تنگستن هم به آن اضافه می شود.
میله های آلیاژی نیکل دار
در بسیاری از میلگردهای آلیاژی از نیکل استفاده می شود. نیکل باعث افزایش مقاومت میلگرد می شود. هم چنین با به کارگیری نیکل میزان شکل پذیری میله را افزایش می دهد از میلگردهای نیکل دار در بسیاری از صنایع استفاده می شود . جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی میله ها از جمله خاصیت های میلگردهای نیکل دار است. مفتول شدن سختی بالا و….همه اینها باعث رغبت بسیاری از صنایع در استفاده از میلگردهای آلیاژی نیکل دار شده است

میلگردهای آلیاژی مولیبیدن دار


مولیبدن مزیت هایی زیادی به میلگرد اضافه میکند به همین خاطر در ساخت میلگردهای قوی و مقاومت در برابر خوردگی از مولیبدن استفاده میکنند. معمولا ۰.۲تا۰.۵درصد مولیبدن به میلگرد ها اضافه میشود. مولیبدن باعث مقاومت بالا، دوام بالا و… میلگردها می شود.

لیست قیمت روز میلگرد آلیاژی – اگر می خواهید قیمت روز میلگردهای آلیاژی برای خرید داخلی و صادراتی را داشته باشید با کارشناسان فروش فولاد شمس تماس بگیرید

میلگرد آلیاژی و 8 نوع مختلف آن

دراین تصویر مهم ترین عناصری را که در ساخت آلیاژ ها به کاربرده می شوند را نشان داده ایم .در ساخت میلگردهای آلیاژی معمولا درصدی ازاین عناصر به کار برده می شود که با توجه به این میران خاصیت هایی ویژه برای هر میلگرد ایجاد می کنند.

با ویژگی های خود آلیاژ،انواع میلگردها ،دسته بندی میلگردهای آلیاژی و تفاوت آن ها با سایر میلگردها آشنا شدید. میلگرد های آلیاژی را در ساخت دستگاه های کوچک و مقاوم مته ها،تیغه و… صنایع ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ودیگر صنایع به کار برده می شوند
مقاومت بالا،شکل پذیری ،مفتول شدن، مقاومت در برابر خوردگی و ضد زدگی و هزاران مزیت دیگرسبب شده تا میله های آلیاژی در اکثر صنایع به کار گرفته شوند

خرید میلگرد آلیاژی


برای خرید میلگردهای پر کاربرد آلیاژی شرکت ها و کارخانجات زیادی در ایران فعالیت میکند. میلگردهای آلیاژی ساخت داخل هر ساله مقدار زیادی سودآوری از صادرات را نصیب کشورمان می کنند.این یعنی کشور ایران از بزرگ ترین تولید کنندگان میلگردهای آلیاژیست که علاوه بر تامین نیاز داخل در امر صادرات هم پیشرو می باشد.یکی از با سابقه ترین و موفق ترین شرکت های تولیدی میلگردهای آلیاژی شرکت بزرگ فولاد شمس گل آذین است. این شرکت با به کار گیری مرغوب ترین مواد اولیه،تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا ،کارکنان و مهندسین حرفه ای و با سابقه توانسته درمیان برترین تولید کنندگان میلگردهای آلیاژی کشور قرار گیرد
میلگرد های M040,CK45,70CR2,CK60و…. در این شرکت تولید و بازار ارائه می گردد. در ساخت تمامی محصولات سعی شده تا تمام مراحل و اصول فنی ساخت رعایت گردیده و محصولات با کیفیت و کم نقص تولید شود.
این شرکت می تواند نیاز تمام صنایع و مشاغل را نسبت به میلگردهای آلیاژی در انواع مختلف و …را تامین کند . تولید محصول در کوتاه ترین زمان و دسترسی آسان جهت تامین به موقع محصول نهایی از دیگر مزایای فولاد شمس گل آذین می باشد

قیمت هر کیلو فولاد mo40

حال میخواهیم میلگرد آلیاژی 07CR2 را از جوانب مختلف مثل عناصر به کار رفته ،خاصیت ها و ویژگی هایی که دارد مورد بررسی قرار دهیم. شرکت فولاد گل آذین با کیفیت ترین میلگردهای الیاژی 07CR2و…. در کشور تولید می نماید.
فولاد 07CR2 که در دسته بندی فولادی های فنری قرار می گیرد و مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربه دارد، موارد استفاده متنوعی دارد و در صنعت آن را با نام 1.2007 می شناسند. این نوع فولاد آلیاژی دارای عناصر مختلفی می باشد که عبارتند از: “0.62 کروم، 0.25 درصد سلیسیوم، 0.82 درصد منگنز، 0.67 درصد کربن”فولاد 07CR3 که به آن فولاد سنگ شکن نیز میگویند و در صنعت کاربرد هایی مانند: تولید ساچمه های مربوط به بلبرینگ و یاتاقان، در صنعت مس به عنوان خرد کننده و… دارد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم


عنصر اصلی سخت شوندگی و مقاومت نسبت به سایش دز این فولاد، کروم میباشد. که با توجه به قیمت بالای آن همواره آنالیز شیمیایی دقیق این نوع فولاد بسیار مهم است و چنانچه مقدار این عنصر کمتر از استاندارد آن یهنی 0.55 درصد باشد، سختی و چقرمگی به شدت افت کرده و گلوله های تولیدی از این میلگرد ها حداقل سختی استاندارد مورد نیاز که HRC 58 است را برای استفاده در خطوط تولید صنعتی دارا نمی باشند

برای خرید میلگرد آلیاژی با کارشناس فروش ما تماس بگیرید 09128351821

5/5 - (1 امتیاز)