میلگرد ترانس و 9 نوع مختلف آن

میلگرد ترانس ( trans rebar ) آیا درمورد میلگرد ترانس اطلاعات کافی دارید ؟ انواع این میلگرد را می شناسید ؟ میلگرد ترانس دو پولیش یا تک پولیش تفاوت آن را می دانید با فولاد شمس همراه باشید

میلگرد در تمام انواعی که دارد کاربردهای فراوانی را ارائه می دهد و جز پر کاربرد ترین مقاطع فولادی است. میلگرد با توجه به انواعی مختلف،اندازه ها و سایز هایی که دارد در بسیاری از صنایع به کار می رود. و هرساله میزان استفاده و کاربری آن رو به افزایش است.

میلگرد ترانس

دراین مقاله قصد داریم که درباره میلگرد ترانس انواع مختلف و کاربردهایی که دارد صحبت کنیم. در رابطه با تعریف آن می توان گفت نوعی میلگرد کششی با مقاومت بسیار بالاست که از ظاهری زیبا و صیقلی تشکیل شده و همین ویژگی میلگرد ترانس را از انواع دیگر میلگردها متمایز میکند. تولید این نوع میلگرد با روش عملیات نورد گرم شروع می شود و سپس با پولیش زدن، سطح آن صاف و صیقلی میشود. بر حسب ساختار و چگونگی پولیش زنی میزان و کیفیت صیقلی بودن میلگرد ترانس تعیین می شود. بر طبق ساختار پولیش زنی که برای صیقلی شدن میلگرد ترانس انجام می شود و بر همین  اساس به دو دسته میلگرد تک پولیش و دو پولیش تقسیم بندی می گردد.

دردسته بندی کردن میلگرد ترانس ابعاد ،سایز و… از عواملی است که  تاثیر دارد. حال به بررسی انواع و کاربرد هایی که دارد خواهیم پرداخت. میلگرد ترانس هم در صنعت ساختمان کاربرد دارد، در کنار آن با توجه به ظاهر زیبای آن در جاهایی مانند شبکه بندی و تقویت سازه که ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است، به کار می‌رود. جنس فولاد ترانس معمولا آهنی و یا از فولاد CK45 است

انواع میلگرد ترانس

مزایا و معایب میلگرد ترانس

مهم ترین  و اصلیترین مزیت  میلگردهای ترانس استحکام و مقاومت بالایی است که دارند. شاید خیلی فکر کنند به خاطر ظاهر زیبا و صافی که دارند بیش تربه دلیل  زیبایی معروف اند ولی این میلگردها از قدرت و استحکام بالایی برخوردارند. میلگرد ترانس را در صنایعی که هم زیبایی و ظرافت و هم استحکام و مقاومت اهمیت دارد به کار می برند در واقع هم زیبایی وهم استحکام را در دست دارند.

از غیب های میلگردهای ترانس می توان به  قیمت نسبتا بالای این محصولات اشاره نمود که البته میزان اندازه و ابعاد میلگرد هم در قیمت تاثیر بالایی دارد.

قیمت میلگرد ترانس در تهران 09128351821

9 نوع میلگرد ترانس

میلگرد ترانس دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی ها و مشخصه های خاص خود را دارند.میلگردهای ترانس عبارت اند از

  1. میلگرد تک پولیش
  2. میلگرد دوپولیش
  3. میلگرد بلبرینگ خور
  4. میلگرد ترانس کششی یا روغنی
  5. میلگرد سنگ خورده
  6. میلگرد ترانس مفتول
  7. میلگرد ترانس تسمه
  8. میلگرد ترانس چهار پهلو
  9. میلگرد ترانس شش پر
میلگرد ترانس
تولید میلگرد ترانس

نحوه تولید ترانس

به منظور تولید میلگرد ترانس از روش کششی استفاده می‌کنند. میلگرد کشیده شده در واقع لاغر می‌شود و به اندازه دلخواه و موردنظر می‌رسد. روش‌های زیادی برای تولید میلگرد ترانس وجود دارد، اما با توجه به اینکه این روش به آسانی می‌تواند اعمال شود، بیشتر از این روش استفاده می‌شود.

فرآیند کشش میلگرد به این شکل است که در ابتدا سطح میله‌ها برای حذف تمام آلودگی‌ها، در ابتدا شستشو می‌شوند. سر میلگردها تراش داده می‌شود تا میلگرد وارد قالب دستگاه شود. پس از آن فرآیند اصلی کاهش سطح میلگرد صورت می‌گیرد. در ادامه میلگرد تولیدی را تاب گیری می‌کنند. و پس از آن نیز بسته بندی می‌شوند.

انواع میلگرد ترانس

میل ترانس چیست ؟ حال می خواهیم میلگردهای ترانس را در انواع مختلفش مورد بررسی قرار دهیم و مشخصه های هریک از انواع آن را بیان نماییم. میلگردهای ترانس هر کدام ویژگی ها و شاخصه های خاص خود را دارند و کاربرد های فراوانی در صنایع دارند.

میلگرد ترانس تک پولیش

از پرفروش ترین میلگردهای ترانس ، میلگردهای تک پولیش و دو پولیش می باشند، روش تولید ترانس تک پولیش بسیار ساده است، روند تولید آن بدین گونه است که در ابتدا توسط عملیات نورد گرم به اندازه تعیین شده در می آید، بعد از این مرحله میلگرد از  ظاهری تیره، ناهموار برخورد دار است. پس از  این مرحله برای صاف و صیقلی شدن از پولیش زدن استفاده می کنند. حال چنین میلگردی به خاطر عمل پولیش زنی، هم ظاهر زیبایی خواهد داشت و هم از مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود.

کاربرد ترانس تک پولیش  در عرصه قطعات هیدرولیکی، ،  پمپ های آب و سیلندرها و… می باشد. بعد از کاربری بالا این نوع میلگرد ترانس از لحاظ ابعادی و سایز هم   تنوع زیادی دارد. سایز آن از ۸ میلی متر تا ۱۵میلی متر است.  میلگرد تک پولیش از  جنس های مختلف ساخته می شود.

میلگرد پولیش
میلگرد پولیش

ترانس دوپولیش

میلگرد ترانس یا میلگرد پولیش تک پولیش شباهت بسیاری به ترانس تک پولیش دارد فرآیند تولید میلگرد ترانس دو پولیش به مانند تولید ترانس تک پولیش است. برای تولید میلگرد دو پولیش هم در ابتدا توسط نورد گرم اندازه دلخواه تولید می شور. در ادامه هم توسط پولیش زنی سطح صاف و صیقلی را به خود می گیرد اما تفاوتش با میله پولیش این است که این میلگرد توسط دو مرحله پولیش زنی تولید می گردد که همین امر باعث می‌شود سطح بسیار زیبا و صیقلی تر از تک پولیش داشته باشد. این میلگرد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این میله با زیبایی و مقاومت بالایی که دارد در  قطعات بیرونی خودرو، نمای آپارتمان و سازه ها و … کاربرد فراوانی دارد. همان طور که می دانید در نمای بیرونی ساختمان و سازه هم ظاهر و هم مقاومت بسیار مهم است

ترانس بلبرینگ خور

ترانس بلبرینگ خور هم از دیگر میله  گردهایی است که به مانند میلگرد دو پولیش است، این میلگرد هم از قدرت و استحکام بالایی برخور دار است و هم ظاهر مطلوبی دارد. علاوه بر این ویژگی قابلیت بلبرینگ خوری هم داراست که آن را از میله  پولیش گرد دو پولیش متفاوت می کند. از این نوع میلگرد ترانس  در صنایع بزرگی مثل خودرو سازی و همچنین صنعت ابزار و یراق آلات استفاده می کنند. میلگرد       ساخته می شود.   ck45خور در روند تولید خود به وسیله فولاد

ترانس ترانسمیسیون

فرآیند تولید  میلگرد ترانسمیسیون فرآیند نسبتا پیچیده تری نسبت به سایر میلگرد های ترانس دارد. در تولید ترانس ترانسمیسیون از فولاد روغنی استفاده می کنند. بدین گونه  که فولاد آلیاژی و پولیش زده با  ۱۰ تا ۶۰  میلیمتر و شاخه‌های ۳ و ۶ متری می باشد. نوع آلیاژ که در این میلگرد  استفاده می‌شود، فرد آلیاژ ها هستند. برای تولید ترانسمیسیون در ابتدا  تحت فرآیند کشش قرار می گیرد  و به قطر تعیین شده در می آید، بعد از انجام این فرایند آن تنش های داخلی که در آن وجود دارد را کاهش می‌دهند و خم و قوس های آن را از بین می برند. سپس پولیش اعمال می‌شود. پولیش هم سبب می شود که سطح  صاف  و صیقلی پیدا کند. علاوه بر زیبایی و سطح صاف این میلگرد از  مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این نوع میلگرد اغلب در ساخت و سازهای ساختمانی و عمرانی به کار می رود.

میلگرد ترانس دوپولیش

ترانس سنگ خور

ترانس سنگ خورازمیلگردهایی است که در تولید آن به  جای پولیش زدن از سنگ زنی استفاده می شود. به منظور سنگ زنی در ترانس خور، از دستگاه‌های مخصوص آنها استفاده می‌کنند. یکی از دستگاهای معروفی  که برای تولید ترانس سنگ خورمورد   استفاده قرار می‌گیرد، لیدکوپینگ می باشد . این دستگاه میله میلگردها را با ضخامت     ۶ تا ۱۰۰ میلیمتر در می آورد . با ابعاد و سایز های مختلفی که  این دستگاه از میلگرد سنگ خور تولید می کند تمام نیاز صنعت را در این زمینه تامین می شود.

این نوع میلگرد ترانس در دو دسته میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز وجود دارد.      می شناسندStو نوع سر زرد آن را با با عنوان Ckنوع سر قرمز این میلگرد را با و و این گونه نشان می دهند. این رنگ به منظور نشان دادن ویژگی های روش تولید و ساختار میلگرد سنگ خورده است.  تولید این میلگرد با روش هایی مثل  نورد گرم انجام می شود. با ایجاد یک تغییر کوچک  در فرآیند تولید سبب می‌شود که میلگرد تولیدی ویژگی‌های منحصربه ‌فردی را داشته باشد.

میلگرد ترانس مفتول

 از میلگرد ترانس مفتول برای  خم کاری  و خم و قوس ، استفاده می گردد. سایز و ابعاد  این میلگردها در از ۳ تا ۱۴ میلیمتر می‌باشد. مشخصه های ظاهری که این نوع ترانس دارد می توان به  زیبا و شکیل بودن  و در کنارش   قابلیت خم شدن و منعطف بودن آن را بیان نمود که  سبب شده تا  در بین متخصصین این حوزه محبوب شود.  این میلگردد کاربرد های فراوانی دارد از جمله آن می توان به  صنایع مبل سازی و مهم‌تر از آن نرده کشی پله‌ها در ساختمان اشاره نمود، که اکثرا به به شکل خم دار استفاده می‌شود.

ترانس تسمه

یکی دیگر از انواع میلگردهای ترانس ،تسمه می باشد. این نوع میلگرد از  سطح مقطع مستطیلی شکل و صاف تشکیل شده، ترانس تسمه را با  روش‌های مختلفی مثل ماشین کاری و نورد تولید می کنند. به خاطر اهمیت بالای سطح صاف و صیقلی نیازی به ماشین کاری ندارد.

ترانس چهار پهلو

میلگرد ترانس چهار پهلو هم از دیگر میلگردهای ترانس است که  تنوع زیادی در سایز و اندازه دارد. این نوع میلگرد در بخش کاربری نمره قابل قبولی را دریافت می نماید. از کاربردهایش می توان به  قفل سازی ، تزئینات نرده کشی و … اشاره نمود. نکته ای بایستی درباره این میلگرد به یاد داشته باشید این است که با توجه به ابعاد و اندازه های این میلگرد می توان آن را متناسب با جایی که قصد به کاربردن آن را دارد استفاده کنید. مثلا از ترانس چهار پهلو با سایز های کوچک در قفل سازی انجام می گردد و در سایز های بزرگ در نمای ساختمانی و  نرده کشی.

ترانس شش پر

 این نوع میلگرد به مانند سایر میلگردهای ترانس از استحکام و مقاومت بالا و هم چنین زیبایی ظاهری و سطحی براق و صیقلی برخوردار می باشد. به همین منظور از این نوع میلگرد  در صنعت خودروسازی و برخی از ماشین آلات صنعتی که هم  استحکام و هم زیبایی  ظاهری و شاخصه های فیزیکی اهمیت ویژه دارد  استفاده میشود.

لازم به ذکر است که این نوع میلگرد از قیمت نسبتا بالایی برخوردار، با  شاخصه های فیزیکی و ظاهری و وقت زیادی  که به منظور جذابیت بصری آن صرف می‌کنند قیمت بالایی را به خود میگیرد. سطح میلگرد ترانس شش پر بسیار صاف است  و شفافیت بالایی دارد. و در مجموع در بخش زیبایی ظاهری و بصری نمره قابل قبولی را دریافت می کند.

به منظور تولید میلگرد ترانس شش پر تمام استانداردها. به کار می رود.

تمامی میلگردهای ترانس  براساس ویژگی‌ها و کاربردشان و همچنین شرایط آب و هوایی    تولید می شودند و روانه بازار می‌شود. معمولا در ایران از استاندارد روسیه استفاده می‌کنند. در این استاندارد مشخصات میلگرد تولید شده در پلاکی آورد می‌شود. فروشندگان میلگرد بایستی در هنگام خرید و فروش این میلگرد پلاک مورد نظر را در اختیار خریداران قرار دهند.

شرکت فولاد شمس گل آذین سعی کرده تا  میلگرد ترانس و میلگرد پولیش را در انواع مختلف آن هم در سایز ها و ابعاد متنوع و با بالاترین کیفیت تولید نموده و در اختیار متقاضیان  عزیز قرار دهد. این شرکت با دارا بودن کارکنان و متخصصان حرفه ای و با سابقه و همچنین مواد اولیه با کیفیت محصولات درجه ۱ را روانه بازار میکند . شما می توانید در هر سایز و ابعاد دلخواه میلگردهای خود را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)